Welkom op het nieuwe Santens portaal. Wil je inloggen? Doe dan eerst een wachtwoord reset.

Retourneren

Klantenservice

Bestellen

Betalen

Leveren

Retourneren

 

Is jouw bestelling niet helemaal wat je ervan verwacht had? Dan bieden we je de mogelijkheid om de artikelen retour te sturen - als jouw retourzending aan de voorwaarden voldoet. Hieronder beantwoorden we al jouw vragen over retourneren.

Als je niet tevreden bent over een product of je hebt een verkeerd artikel besteld, is het mogelijk om dit retour te zenden. Let op: daarvoor moet het wel aan de retourvoorwaarden (zie onder) voldoen.

Om een retourzending te kunnen doen, moet je zending aan bepaalde voorwaarden voldoen.

  • Je moet je retour aanmelden binnen 30 dagen.
  • Elke retour moet verplicht worden aangemeld via het online retourformulier. Alle velden met een * moeten verplicht worden ingevuld. Onvolledige of onjuist ingevulde velden zorgen ervoor dat een retouraanvraag niet in behandeling kan worden genomen.
  • Na goedkeuring van het retourdepartement, heb je een termijn van 14 dagen - te rekenen vanaf de dag waarop de retouraanvraag werd goedgekeurd - om ervoor te zorgen dat de artikelen terug bij ons terecht komen.
  • De artikelen moeten worden geretourneerd in de originele, volledige, onbeschreven, onbeschadigde en ongebruikte staat.
  • Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het retourrecht liggen bij de klant.
  • Voorafgaand aan de retour staat de klant ten allen tijde in voor het nazicht van de geleverde goederen of diensten op hun conformiteit, beschadigingen en/of andere zichtbare gebreken. Beschadigingen aan de verpakkingen of de goederen dienen – om ontvankelijk te zijn – binnen de 5 kalenderdagen na ontvangst te worden meegedeeld aan Santens Groep nv. Klachten met betrekking tot goederen of diensten die na levering door de klant of een derde partij zijn gewijzigd of gebreken te wijten aan de klant of een derde partij worden niet in aanmerking genomen.
  • Hou er rekening mee dat aan een retourzending kosten kunnen verbonden zijn.

Alle artikelen uit het reguliere Santens assortiment die werden aangekocht bij Santens komen in aanmerking om retour te sturen.

De volgende goederen kunnen niet retour gezonden worden:

  • Artikelen die niet in het reguliere assortiment te vinden zijn en op aanvraag van de klant zijn besteld.
  • Einde reeks artikelen.
  • Maatwerkartikelen.
  • Artikelen met beperkte houdbaarheid.
  • Gebruikte artikelen.
  • Beschadigde artikelen (zowel inhoud als verpakking).
  • Cadeaubonnen en tegoedbonnen (ook als deze nog niet gebruikt zijn).

Dit kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Meld je retour via het formulier.
  • Bij akkoord voor retour ontvang je van ons een mail met het retourdocument.
  • Pak je artikel(en) stevig in. Print het retourdocument uit en voeg het toe aan je pakket.
  • Breng je pakket binnen in één van onze winkels of stuur het terug naar ons distributiecentrum in Merelbeke.
  • Als we jouw retourzending verwerkt hebben, ontvang je binnen de 15 werkdagen een creditnota.

Ja, je kan jouw artikel(en) afgeven in één van onze winkels, ook al werd het product bij je thuis geleverd.

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, ontvang je binnen de 15 werkdagen een creditnota.